Facebook oglaševanje ali SEO?

Ste ravno lotevate postavitve lastne spletne trgovine in razmišljate o tem, kako poskrbeti, da bo prišlo vanjo kar največ uporabnikov spleta? Mojster, ki ste mu zaupali izdelavo spletnih trgovin, vam gotovo lahko ponudi nekaj nasvetov glede tega, ali je v ta namen boljše Facebook oglaševanje ali SEO – Optimizacija spletnih strani. Pravzaprav … Sploh veste, kaj je SEO?

Preden tehtate ali je boljše Facebook oglaševanje ali SEO, morate oboje vsaj približno poznati. Facebook vam verjetno ne povzroča težav, saj ga uporabljate že sedaj z zasebnim računom in veste, kako se na njem prikazujejo oglasi ter sponzorirane zgodbe, hitro pa lahko tudi preverite, koliko bi vas takšno oglaševanje stalo. Samo namig: če ste začetnik in si želite ustvariti promet z ničle, potem je jasno, da pet evrov na dan ne bo niti v sanjah dovolj.

Kaj pa SEO? To je optimizacija spletnih strani in trgovin, ki skrbi za to, da vašo trgovino hitreje prepoznajo ter uporabnikom spleta ponudijo brskalniki. To pomeni, da morate v SEO vložiti toliko, da se boste približali zgornjim zadetkom v iskalniku – in potem bodo ljudje prišli k vam brez potrebe po oglasih. Tudi to pa seveda ni brezplačno, temveč bo treba nekaj nameniti za mesečni pavšal podjetju, ki bo sproti osveževalo povezave in jim dodajalo nove ter širilo vašo mrežo ključnih besed.

Odgovor na to, ali je boljše Facebook oglaševanje ali SEO, torej vsekakor daje prednost slednjemu. Zakaj? Ker so učinki dela dolgoročni. Denar, ki ga v SEO vložite danes, bo deloval tudi še čez leta, pri FB oglaševanju pa oglasi izginejo takoj, ko porabite svojo kvoto evrov. Učinek torej traja, dokler zanj plačujete, potem pa izpuhti. Ampak včasih je tudi to povsem v redu – če ste šele na začetku poti, bo FB prinesel takojšnje, hitre učinke, pa čeprav kratkoročne, medtem ko je optimizacija res dolgoročna, a traja nekaj časa, da pokaže rezultate. Torej: Facebook oglaševanje ali SEO? Najbolje, da se na začetku odločite za oboje – saj veste, ob vsakem začetku je potrebnega čim več pompa.